Wednesday 26 October 2011

26/10/2011 berita sedih bagi aku

Atok angkad aku atok yang aku anggap macam atok aku sendiri dah tinggal kan aku untuk selama-lamanya. Petang tadi aku dapat tahu berita buruk neh. Mula mula aku tak percaya yang atok dah tinggal kan aku. Aku panggil atok ‘ayah’. Aku plan petang neh nak call ayah lepas aku bangun tidur cause dah lama aku tak bertanya khabar ayah. Lepas aku bangun tidur aku terus online. Then mak cek saudara aku dekad Kelantan call mak cik aku dia cakap ayah dah tade. First tho aku tak dengar, arisha cakap kali kedua baru aku dengar. Hanya allah tahu betapa sedih nya hati aku time tho. Aku terus masuk bilik then cari phone aku, tapi phone aku off cause battery empty. Aku charge phone aku then on. Aku call ma , ontheway pulang Kelantan. Kaka aku and makcek makcek aku balik naek bas. Aku nak balek Kelantan aku nak tengok ayah buad kali terakhir. Banyak pengorbanan yang ayah lakukan untuk aku walaupun aku bukan darah daging dea yang sebenar. Dia telah menjaga aku dari kecil hingga aku besar. Tak kira panas atau hujan dea tetap mencari rezeki untuk aku makan dan minum, pengorbanan ayah lebih besar dari abah(ayah kandung) aku. Apa yang aku inginkan mesti dia akan tunaikan. Lepas neh aku tak boleh tengok muka ayah dah, ayah dah tinggal kan aku untuk selama-lamanya. Isteri ayah aku panggil ‘mek’. Mek kena strok kali kedua, dea lumpuh and tak boleh bergerak. Selama mek saked ayah yang jaga mek , makan,minum,mandi semua ayah yang buad. Sekarang ayah dah tade siapa nak jaga mek? Pagi tadi ma call aku dia dah sampai Kelantan, lepas tho aku dengar suare mek menangis, sebak hati aku. Aku tak dapat bayangkan macam mana perasaan mek kehilangan ayah. Aku nak balik Kelantan! Malam neh insyaallah aku balek Kelantan naek bas sorang sorang. Harap korang doakan aku boleh balek Kelantan malam neh. Aku perlu berada disisi mek sekarang, semua adik beradik aku pulang Cuma aku sorang je yang belum. Al-fatihah kepada arwah atuk aku . aminnnnn ~